A ranglista számítás menete

A ranglistát manapság egy program segítségével készítjük el. Azonban ezeket a számításokat mi is elvégezhetjük saját, illetve ellenfeleink ranglista pontszámának tudatában. Körül belül öt lépésre bontható a számolás menete.

Elso lépésként az elért eredményeinket nem három, hanem két pontos rendszerben számoljuk ki. Ezután ebbol számoljuk ki teljesítményünket százalékban is.

A második lépésben adjuk össze ellenfeleink pontszámát, majd átlagoljuk azt.(ellenfelek pontszámainak összege osztva az ellenfelek számával)

Ide kapcsolódik egy nagyon fontos szabály, ami komolyan befolyásolhatja a pontjaink alakulását! Ez az úgynevezett maximális pontkülönbség szabálya, ismertebb nevén a 360 pontos szabály. Sokan hallottak biztosan már róla a gombozó berkekben, ám a jelentos többség rosszul tudja a szabályt.
Tehát a szabály a következo: Ha két játékos között több mint 360 pont különbség van, akkor az „erosebb” játékos gyozelme esetén NEM számít bele a ranglistaszámításba (sem a pontja, sem az eredmény). Ellenben ha a „gyengébb” játékos gyoz, vagy esetleg döntetlenre végzodik a találkozó, akkor az mindkettejük eredménysorába beleszámít! 
Ha át ellenoriztük ellenfeleinket, és találunk olyat, aki a 360 pontos szabályba beletartozik akkor húzzuk ki. Ezután kiszámoljuk a megmaradt ellenfelek átlagpontszámát.

Ebbol az átlagpontszámból vonjuk ki a saját ranglista pontjaink számát. Kapunk egy pozitív vagy egy negatív számot. Ilyenkor használunk egy százaléktáblázatot, amely megmutatja, hogy e pontkülönbség értelmében hány százalékot kell teljesíteni.
A százaléktáblázat: 
Az itt látható táblázatban keressük meg a pontkülönbség oszlopban azt a helyet ahová a kapott eredmény a határokon belül van. Ha az elozo számításkor pozitív számot kaptunk akkor a jobb oldali százalékot vegyük figyelembe, ha negatívat, akkor a bal oldalit.
Ez a harmadik lépés.

- Kellő teljesítés %-ban +
 % Pontkülönbség
50 0 - 3 50
51 3 - 10 49
52 10 - 17 48
53 17 - 25 47
54 25 - 32 46
55 32 - 39 45
56 39 - 46 44
57 46 - 53 43
58 53 - 62 42
59 62 - 68 41
60 68 - 76 40
61 76 - 83 39
62 83 - 91 38
63 91 - 92 37
64 98 - 106 36
65 106 - 113 35
66 113 - 121 34
67 121 - 129 33
68 129 - 137 32
69 137 - 145 31
70 145 - 153 30
71 153 - 161 29
72 161 - 171 28
73 171 - 179 27
74 179 - 188 26
75 188 - 206 25
76 197 - 215 24
77 206 - 225 23
78 215 - 225 22
79 225 - 235 21
80 235 - 245 20
81 245 - 257 19
82 257 - 267 18
83 267 - 278 17
84 278 - 289 16
85 289 - 300 15
86 300 - 312 14
87 312 - 324 13
88 324 - 336 12
89 336 - 348 11
90 348 - 360 10


Következzen a negyedik lépés. A kapott százalékot számoljuk vissza pontokba. Ezt úgy tehetjük meg, hogy a százalék értéket megszorozzuk a meccseken teljesítheto maximális pontszám századával (pl. 6 meccsen 12 pont érheto el, 12/100= 0.12).

Az utolsó, ötödik lépésben az elért pontszámainkból vonjuk ki az elobb kapott értéket. Az eredményt pedig két féle számmal kell megszoroznunk.

Ha 300 pontnál többünk van akkor 5-el szorozzunk, ha 300-nál kevesebb, akkor tízzel. 
Ezután nincs más dolgunk, mint örülni vagy épp búsulni a kapott pontszámnak.

Megosztom

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

Közelgő versenyek

Események

Iratkozz fel hírlevelünkre

Iratkozz fel havonta kiküldésre kerülő hírlevelünkre, amelyben beszámolunk az elmúlt hónap eseményeiről, illetve megkapod beharangozóinkat!