A ranglista számítás menete

A ranglistát manapság egy program segítségével készítjük el. Azonban ezeket a számításokat mi is elvégezhetjük saját, illetve ellenfeleink ranglista pontszámának tudatában. Körül belül öt lépésre bontható a számolás menete.

Elso lépésként az elért eredményeinket nem három, hanem két pontos rendszerben számoljuk ki. Ezután ebbol számoljuk ki teljesítményünket százalékban is.

A második lépésben adjuk össze ellenfeleink pontszámát, majd átlagoljuk azt.(ellenfelek pontszámainak összege osztva az ellenfelek számával)

Ide kapcsolódik egy nagyon fontos szabály, ami komolyan befolyásolhatja a pontjaink alakulását! Ez az úgynevezett maximális pontkülönbség szabálya, ismertebb nevén a 360 pontos szabály. Sokan hallottak biztosan már róla a gombozó berkekben, ám a jelentos többség rosszul tudja a szabályt.
Tehát a szabály a következo: Ha két játékos között több mint 360 pont különbség van, akkor az „erosebb” játékos gyozelme esetén NEM számít bele a ranglistaszámításba (sem a pontja, sem az eredmény). Ellenben ha a „gyengébb” játékos gyoz, vagy esetleg döntetlenre végzodik a találkozó, akkor az mindkettejük eredménysorába beleszámít! 
Ha át ellenoriztük ellenfeleinket, és találunk olyat, aki a 360 pontos szabályba beletartozik akkor húzzuk ki. Ezután kiszámoljuk a megmaradt ellenfelek átlagpontszámát.

A saját pontszámunkból vonjuk ki az ellenfelek átlagpontszámát. Kapunk egy pozitív vagy egy negatív számot. Ilyenkor használunk egy százaléktáblázatot, amely megmutatja, hogy e pontkülönbség értelmében hány százalékot kell teljesíteni.
A százaléktáblázat: 
Az itt látható táblázatban keressük meg a pontkülönbség oszlopban azt a helyet ahová a kapott eredmény a határokon belül van. Ha az elozo számításkor pozitív számot kaptunk akkor a jobb oldali százalékot vegyük figyelembe, ha negatívat, akkor a bal oldalit.
Ez a harmadik lépés.

+ Pontkülönbség -
50 0 - 2,99 50
51 3 - 9,99 49
52 10 - 16,99 48
53 17 - 24,99 47
54 25 - 31,99 46
55 32 - 38,99 45
56 39 - 45,99 44
57 46 - 52,99 43
58 53 - 61,99 42
59 62 - 67,99 41
60 68 - 75,99 40
61 76 - 82,99 39
62 83 - 90,99 38
63 91 - 97,99 37
64 98 - 105,99 36
65 106 - 112,99 35
66 113 - 120,99 34
67 121 - 128,99 33
68 129 - 136,99 32
69 137 - 144,99 31
70 145 - 152,99 30
71 153 - 160,99 29
72 161 - 170,99 28
73 171 - 178,99 27
74 179 - 187,99 26
75 188 - 196,99 25
76 197 - 205,99 24
77 206 - 214,99 23
78 215 - 224,99 22
79 225 - 234,99 21
80 235 - 244,99 20
81 245 - 256,99 19
82 257 - 266,99 18
83 267 - 277,99 17
84 278 - 288,99 16
85 289 - 299,99 15
86 300 - 311,99 14
87 312 - 323,99 13
88 324 - 335,99 12
89 336 - 347,99 11
90 348 - 360 10
 


Következzen a negyedik lépés. A kapott százalékot számoljuk vissza pontokba. Ezt úgy tehetjük meg, hogy a százalék értéket megszorozzuk a meccseken teljesítheto maximális pontszám századával (pl. 6 meccsen 12 pont érheto el, 12/100= 0.12).

Az utolsó, ötödik lépésben az elért pontszámainkból vonjuk ki az elobb kapott értéket. Az eredményt pedig két féle számmal kell megszoroznunk.

Ha 300 pontnál többünk van akkor 5-el szorozzunk, ha 300-nál kevesebb, akkor tízzel. 
Ezután nincs más dolgunk, mint örülni vagy épp búsulni a kapott pontszámnak.

Megosztom

Submit to FacebookSubmit to Twitter

Közelgő versenyek

Események

  Szektorlabda verseny 
  12 érintéses verseny 
  Subbuteo verseny 
  Nemzetközi versenyek
   
H K Sze Cs P Szo V
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Iratkozz fel hírlevelünkre

Iratkozz fel havonta kiküldésre kerülő hírlevelünkre, amelyben beszámolunk az elmúlt hónap eseményeiről, illetve megkapod beharangozóinkat!